Belangrijke Metrics voor jouw Sportschool

De meeste sportschooleigenaren zijn op de hoogte van hun winst, omzet, en klantverloop, maar welke andere metrieken zijn belangrijk om te weten als ondernemer? In dit blog leggen we de Customer Acquisition Cost, of zoals wij het noemen, C.A.C., aan je uit.

Wat is C.A.C.? Hoe berekenen we het? Wat betekent het voor jouw sportschool? En hoe kun je het verlagen? Lees verder om te leren hoe je de kosten voor het verwerven van klanten in jouw sportschool kunt verlagen.

WAT IS C.A.C.?
Customer Acquisition Cost is de prijs die je betaalt om een nieuwe klant binnen te halen. C.A.C. houdt rekening met marketingkosten en verkoopuitgaven die je maakt bij het binnenhalen van een nieuw lid.

HOE BEREKEN JE C.A.C.?
De formule om je Customer Acquisition Cost te vinden is simpel:

(Totale Marketingkosten + Totale Verkoopuitgaven)÷Aantal Verworven Klanten=C.A.C.

WAAROM JE JE KLANTVERWERVINGSKOSTEN ZOU MOETEN VOLGEN
Het is mogelijk (en extreem frustrerend) om elke maand nieuwe leden te werven, maar toch een stagnerende bankrekening te hebben. Lichamen in de sportschool leiden niet altijd tot geld op de bank. De reden hiervoor is vaak dat de C.A.C. te hoog is om winst te maken op het binnenhalen van het nieuwe lid. Als dit gebeurt, moet je manieren vinden om je marketing- of verkoopkosten te verlagen, zodat je op een winstgevende manier nieuwe leden binnenhaalt.

Als je na verloop van tijd merkt dat je C.A.C. stijgt, is het een goed idee om je advertentiekosten te bekijken. Zijn er advertenties die voorheen goed presteerden, maar nu niet meer? Het kan tijd zijn om die uit te schakelen en nieuwe creatieve opties te testen op de markt.

Cijfers halen de emotie uit het bedrijf en stellen je in staat beslissingen te nemen die een positieve invloed hebben op het grotere geheel van de sportschool.

HOE KUN JE WINSTGEVENDER WORDEN?
Bij het kijken naar de winstgevendheid van je sportschool heb je twee opties om deze te vergroten. Je kunt ofwel de kosten voor het binnenhalen van een klant verlagen, of je kunt het bedrag dat ze je betalen verhogen.

Om je acquisitiekosten te verlagen, zijn er verschillende opties, afhankelijk van jouw situatie. Nummer één zou zijn om je advertentie-uitgaven te verlagen. Kijk naar je slechtst presterende advertenties en verminder het budget ervoor of schakel advertenties uit die niet converteren. Vervolgens zou je je verkoopkosten kunnen verlagen. Het kan de moeite waard zijn om te kijken naar een virtuele assistent voor lead nurturing, omdat zij veel minder kosten dan iemand intern. Misschien moet de structuur van je verkoopcommissies veranderen of vind je dat je niemand kunt veroorloven voor verkoop.

De andere optie om je winstmarge te verhogen, is om te bepalen hoeveel elke klant bij jou uitgeeft. Bijvoorbeeld, het aanbieden van een programma met een hoge prijs voor degenen die meer willen betalen voor aanvullende diensten, kan de levensduur van hun klanten verhogen. Ook zou je je algehele prijsstructuur kunnen verhogen, of je kunt de producten en diensten die je aanbiedt diversifiëren, zoals het toevoegen van supplementen, kleding, voeding, verantwoordelijkheid, enzovoort.

Vrijblijvend informatie ontvangen?

Benieuwd hoe je meer omzet en winst kunt krijgen? Laat je gegevens achter en ontvang een gedetailleerd overzicht. Geheel vrijblijvend!